Leveransinformation

Din försändelse skickas som paket från vårt egna lager i Göteborg. 
Din order packas normalt samma dag om du beställer innan kl 12:00.
DHL leverans tar oftast 1-3 arbetsdagar, men kan ta upp till en vecka för att leverera till de mest avlägsna destinationerna i Sverige.
Du kan även välja att hämta ut dina produkter i vår butik på Hjalmar Brantingsgatan 7 i Göteborg. 

Beställningsvillkor

Vid beställning loggas tidpunkt och din dators IP-adress. Fejkbeställningar som drabbar andra privatpersoner polisanmäls (ofredande). En beställning är bindande. 

Betalningsvillkor

Beställningar betalas med kort eller faktura. Kortet debiteras direkt vid betalning. Vid betalning med SWISH använd: 1236752737

Outlösta försändelser

Outlösta försändelser debiteras med 200 kronor.

Fraktkostnad

Fraktkostnaden räknas ut baserat på paketets vikt.


Retur av order – Ångerrätt

Enligt distansavtalslagen har man som konsument rätt att frånträda avtal utan att ange något skäl inom 14 dagar.

Vill du utöva ångerrätten ska du till Ölkompaniet skicka ett klart och tydligt meddelande om ditt beslut att frånträda avtalet per e-post.

Kontaktuppgifter:
Epost: kundtjanst@olkompaniet.se

För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du sänder in ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen går ut.

Verkan av utövad ångerrätt

Om du frånträder detta avtal kommer vi att betala tillbaka alla betalningar vi fått från dig, dock ej leveranskostnader. Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst senast 14 dagar från och med den dag då vi underrättades om ditt beslut att frånträda avtalet. Vi kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv har använt för den inledande affärshändelsen, om du inte uttryckligen kommit överens med oss om något annat. I vilket fall som helst kommer återbetalningen inte att kosta dig något. Vi får vänta med återbetalningen tills vi fått tillbaka varan från dig eller tills du sänt ett bevis på att du återsänt varan, beroende på vilket som inträffar.

Du ska återsända varan till oss ”se alternativ nedan” utan onödig dröjesmål och i vart fall senast 14 dagar efter den dagen då du meddelat oss om ditt beslut att frånträda avtalet. Ångerfristen ska anses ha iakttagits om du skickar tillbaka varorna innan denna 14 dagars period löpt ut

Retur i butik

Detta alternativ är helt kostnadsfritt och du har möjlighet att byta varan direkt om den finns i vår butik.

Ölkompaniet 
Hjalmar Brantingsgatan 7
41706 GÖTEBORG 

Öppet mån-fre 10-18, lör 10-14

Retur per post:

Vid retur per post bekostas returfrakten av kund. Paket som skickas till ombud löses ej ut. Önskas byte vänligen returnera din beställning och lägg en ny order på olkompaniet.se. (Är varan inte i väsentligt oförändrat skick ska kontakt med Ölkompaniet tas innan returen görs, 010 - 20 51 444 eller maila oss på kundtjanst@olkompaniet.se) Returadress:  Ölkompaniet Sverige AB, Hjalmar Brantingsgatan 7, 41706 GÖTEBORG. 

Vi reserverar oss för slutförsäljning, lokala avvikelser, prisfel och ev. tryckfel.


Reklamation / Garanti

Reklamationsrätten regleras under konsumentköplagen och ger dig rätt att klaga på en vara inom en bestämd tidsperiod, i Sverige gäller 3 år för privatpersoner. Reklamationsrätten följer ursprungliga köparen och inte produkten. En reklamation ska vid upptäckt göras så snart som möjligt, skälig tid anges till 2 månader.

För reklamation av din beställning, kontakta oss på följande e-postadress:

kundtjanst@olkompaniet.se

Restnoteringar och ersättningsprodukter

Vi förbehåller oss rätten att skicka ersättningsprodukter av samma, eller högre värde, i de fall en kund beställt en vara som är slut på lager (restnoterad). Lagerstatus finns på produktsidorna och det rekommenderas alltså inte att du beställer varor som är slut på lager om du inte accepterar ersättningsprodukter. Givetvis kan du returnera dem gratis i efterhand om du inte är nöjd.

Priser

Alla priser angivs inklusive moms i SEK. 

I vissa tillämpas olika prissättning för nätbutik och fysisk butik. Ölkompaniet förbehåller sig rätten till fri prissättning samt att specialerbjudanden i viss fall endast gäller i nätbutiken eller i fysisk butik.

Prisgaranti

Prisgaranti gäller endast på Grainfathers produkter.
Vi lämnar prisgaranti på alla våra Grainfathers produkter i 30 dagar. Om du hittar ett lägre pris någon annanstans på köpdagen så matchar vi det. Om vi själva sänker priset inom 30 dagar, så får du mellanskillnaden tillbaka. Produkten ska vara av samma märke, ha motsvarande specifikationer och kunna köpas på lika villkor.
Prisgarantin gäller i 30 dagar på Ölkompaniets egna prisjusteringar och mot lokala butikskonkurrenter samt mot aktörer på Internet men endast på köpdagen. Vi lämnar inte prisgaranti på fraktkosntader (frakt räknas inte med).

Vid prisgaranti Ölkompaniet inte alls garanterar ett lägre pris. Vi garanterar att man får mellanskillnaden tillbaka om man hittar varan till ett lägre pris på köpdagen. Men priset blir ändå inte "lägre" och inte heller lägre än konkurrentens pris.

Observera att prisgarantin mot andra återförsäljare gäller webbshop mot webbshop, och fysisk butik mot fysisk butik”.

Prisgarantin ska åberopas när priset är aktuellt samt innan 30 dagars perioden löpt ut på Ölkompaniets egna prisjusteringar. Ta med kvittot in till oss på Ölkompaniet eller kontakta vår kundtjänst på kundtjanst@olkompaniet.se så löser vi det.

Prisgaranti gäller inte opublicerade priser som inkluderar privata priser, avtalspriser samt priser som inte är tillgängliga för allmänheten. Det sistnämnda inkluderar rabatterade företagspriser eller någon annan organisation där priserna är riktade specifikt till en specifik grupp personer och inte är avsedda för allmänheten.

Prisgaranti kan inte kombineras med andra erbjudanden eller kampanjer t.ex. Black Friday
Ölkompaniet förbehåller sig rätt att ändra, omarbeta, komplettera, upphäva eller sluta med Prisgaranti när som helst enligt eget godtycke och utan föregående meddelande.

Integritet

Vi garanterar att aldrig lämna ut dina personuppgifter eller e-postadress till tredje part, såvida inte särskilda skäl föreligger, t.ex. att polis, åklagare eller liknande begär uppgifter. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begåra rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall kundservice.

Information om kortbetalningar

Betalning sker säkert på en krypterad sida hos Quickpay, vi sparar inga kortuppgifter.

Förbehåll

Vi reserverar oss för eventuella informationsfel såsom pris, utgående artiklar, sluförsäljning, produktegenskaper och postens leveransförseningar.

Överlåtelse

I händelse av överlåtelse av verksamheten kommer vi att meddela vem som har tagit över användaravtalet, rättigheterna och/eller skyldigheterna efter överlåtelsen genom ett meddelande på webbplatsen. Om vi överlåter användaravtalet till tredje man har denne rätt att tillhandahålla samma eller liknande tjänster på en annan webbsida.

Har du frågor eller funderingar? Tveka inte att kontakta oss.